Monday, May 26, 2014

Move.

Finally.
Lepas dah hampir setengah tahun duk asing-asing ngan suami. 
Akhirnya kitorang akan duk skali semula.

Lepas dah 2 3 bulan tanguh dan pikir pasal pindah memindah ni, memandangkan banyak hal tak settle dan masalah kewangan yang kurang stabil. 
Nak keje kat mana bla bla yadda yadda...

Last2 buat keputusan drastik. 
Akan pindah dalam masa 2 minggu. 
So, ada 2 minggu more or less untuk kemaskan semua barang. 
Memang tergesa-gesa la sebab nak pindah hujung bulan ni. 
Nanti kang masuk bulan baru kena bayar sewa 2 bijik rumah. 
Mane nak cekau uang ek...

Plus suami aku tu dah berkenan sangat dengan  apartment baru tu. 
Neighbourhood dia pon okay.
Tenang je. 
Plus dia dah boring asik makan kedai mamak. 
Nak nasi goreng aku jugak..
Mak uteh (adik aku-ya, dia stay ngan aku) siap kena marah ngan boss dia sebab bagitau nak brenti and nak pindah last minute. 
Tapi nak buat macamane takkan nak duk sorang2 kat Seri Iskandar ni. 
Dan sebagai hukuman kena kerja all out sampai hari kami pindah.

Dan berita baiknya, aku la nak kena kemas semua barang sambil dukung Izz dedek ni kan??? -.-"

Jadi aku la supermomnya.
Pergi cari kotak.
Tukar pintu sliding door. (Kalau tak pindah memang kesudah x tukar kan?)
Duplicate kunci grill.
Kemas barang segala mak nenek moyang.
Dissemble rak2 semua.
Dengan nak jual2 barang ni. (Rumah sana dah fully furnished)
Nasib la bab lori suami yg uruskan.
Masa ni la rasenya nak ade satu lagi tangan lebih.
Buat dukung si Izz ni.
 So, time dia tido baru boleh buat keje. 
Kalo tak dia jeles. Sebab dia pon nak buat -.-"
Nasib baik bila inform tuan rumah dia okay je. 
Sbb sebelum ni dah bagi hint nak pindah cuma tak fix tarikh je.

Jiran sebelah pon aku baru bagitau semalam. 
Agak anti-sosial di situ. Hehe

So..tunggu update kat rumah baru nanti okay!
Eh, master? Shhh...senyap2 sudah.


No comments:

Post a Comment